جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جایزه ادبی سونای که به معرفی آثار برتر در حوزه ادبیات داستانی ترکی می پردازد، در واپسین روزهای سال 86 برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش همشهری‌آنلاین بر اساس نظر هیئت داوران سونای، اسامی نویسندگان پنج داستان کوتاه برگزیده مطابق با حروف اول الفبای نام خانوادگی صاحبان آنها به قرار زیر است: داود دوستار،اکبر رضاپور، رقیه صفری،مرتضی مجدفر، و محمود مهدوی.

همچنین نویسندگان پنج داستان کوتاه شایسته تقدیر این جایزه نیز به این شرح معرفی شدند: حمید آرغیش،عبدالمجید چاووش زاره،مژگان صیامی،زیبا منوچهری،وقار نعمت.
به گزارش همشهری آنلاین ، فراخوان ارسال آثار برای این جایزه ادبی ، در آذر 86 منتشر شد و قریب صد داستان نویس ترک زبان از مناطق گوناگون ایران، با ارسال داستان های کوتاه خود در آن شرکت کردند.

برگزار کنندگان این جشنواره از دست اندرکاران مطبوعات و ادبیات ترکی در ایران هستند.
هیئت داوری این رقابت عبارت بودند از ،اسماعیل هادی،نگار خیاوی،محمد صبحدل،رسول یونان و رضا کاظمی و هیئت اجرایی این جایزه هم از آقایان سعیدموغانلی،حامد احمد و مهیار علی زاده شکل گرفته بود.

مراسم تقدیر از برگزیدگان و تقدیری ها این جایزه ، بعد از تعطیلات نوروز 87 برگزار خواهد شد و مجموعه ای شامل آثار برگزیده نظریات هیئت داوران و برخی آثار راه نیافته به مرحله نهایی ، در قالب ویژه نامه ای که برای بزرگداشت مرحوم استادحبیب ساهر، شاعر ونویسنده معاصر آذربایجانی اختصاص یافته، منتشر خواهد شد.

کد خبر 46474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز